de fris
methode

DE FRIS AANPAK

Een krachtige marktpositie begint bij focus

Focus is de basis voor je positionering en helpt je op alle niveaus keuzes maken en consistent communiceren. Met de FRIS-methode duiken we daarom samen in jouw organisatie om je visie aan te scherpen.

FRIS staat voor Focus, Richting, Implementatie en Structuur. We starten bij de huidige situatie, bepalen de strategie en zorgen dat die voor je hele organisatie werkt.

Als organisatieadviseur geef ik je de frisse blik die je daarvoor nodig hebt. Daarnaast begeleid ik jou, en ook je team tijdens dit traject.

Meer lezen over de FRIS-methode

Een gedeelde visie

Dankzij strategiesessies met alle betrokken stakeholders binnen de organisatie, krijgen we een gedragen strategisch plan waarin iedereen zich kan vinden. Denk hierbij aan directie, HR, sales, accountmanagers, teamcoördinatoren en afdelingshoofden.

Door de juiste marktpositie te vinden en de hele organisatie hierin mee te nemen, trek je de klanten aan die passen bij jouw organisatie.

Iedereen in de organisatie communiceert vanuit de gedeelde visie en weet wat waar het bedrijf voor gaat. Drijfveren en meerwaarde zijn helder, de ambitie is vastgesteld en de strategie is uitgewerkt.

En doordat ik ook tijdens de implementatie betrokken blijf als sparringpartner en strategisch adviseur voor de ondernemer en het uitvoerende team, leggen we niet alleen de fundering. We bouwen direct door aan het succes van je organisatie.

Stuur een mail

plan afspraak

Jouw strategie glashelder en concreet met de fris-aanpak

In 4 stappen vanuit visie naar bedrijfssucces

Om te komen tot een duurzame en stevige markpositie bestaat een traject met Frisse Blik uit 4 fases.

1.FOCUS

De focus ligt op jouw bedrijf. Frisse Blik helpt je bij het in kaart brengen van jouw bedrijf. Op die manier krijgen we het fundament van jouw bedrijf scherp.

  • Een een heldere merkidentiteit en de juiste klanten.
  • De focus op jouw bedrijf voor een helder fundament en jouw doelgroep voor de perfecte verbinding.

2.RICHTING

De richting van jouw onderneming. Frisse Blik helpt met het helder krijgen van de richting voor jouw onderneming.

  • Een scherpe ambitie en duidelijke doelen
  • Het formuleren van de juiste ambitie om de richting te bepalen.

3.IMPACT

De impact op jouw organisatie.  Frisse Blik werkt de 'gaps' uit tussen de focus en richting en werkt samen met jou de juiste strategie uit. 

  • Een scherpe ambitie en duidelijke doelen
  • Het formuleren van de juiste ambitie om de richting te bepalen.

4.STRUCTUUR

De implementatie van de plannen. Frisse Blik helpt je bij de inplementatie van de strategie en structuur aanbrengen binnen de organisatie.

  • Implementatie van de strategie
  • Het implementeren van de strategie met een concreet plan van aanpak en structuur aanbrengen in de communicatie en werkwijze van de professionals.

aan de slag

Frisse Blik heeft met diverse MKB-organisaties gewerkt. Elk met hun eigen behoefte om vanuit visie naar meer business te gaan met een marketing en communicatie strategie die bij hen past. Die hen als specialisten op hun vakgebied profileert en zorgt voor de juiste zichtbaarheid. 

Ze wilden een plan voor alle communicatie. Dat de marketing en communicatie integraal aangepakt werd en dat marketing activiteiten en communicatie die ze inzetten op dezelfde lijn zou zitten. Lees hier alvast de klantverhalen. 

Geïnteresseerd om meer te weten hoe je dit kunt aanpakken? 

  • Plan een kennismakingsgesprek van een half uur in mijn agenda. 
  • Download het E-book over positioneren met concrete stappen hoe je dit kunt aanpakken. 
plan afspraak