inspiratie voor positionering en strategie

Sterke positionering in de markt: 3 tips voor ondernemers die willen groeien

Als ondernemer weet je dat een geweldig product of uitstekende dienst alleen niet voldoende is om echt op te vallen in een concurrerende markt. Sterke positionering is essentieel om je bedrijf duurzaam te laten groeien. Zonder een duidelijke positionering loop je het risico verloren te gaan in de massa. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf niet alleen herkend wordt, maar ook onderscheidend en relevant blijft?

Groeien met je bedrijf door te werken vanuit een glasheldere visie


Als ondernemer wil je waarschijnlijk één ding: groeien. Maar groeien is geen kwestie van harder werken of simpelweg meer klanten aantrekken. Echte groei begint met helderheid. Weten waar je heen wilt, en waarom. En dat begint met een glasheldere visie.

Op koers blijven: De kunst van sturen in ondernemerschap

De positionering is helder, de ambitie vastgesteld en de strategie ontwikkeld. De kunst is nu op koers te blijven en het doel voor ogen te houden.
Helaas weten we allemaal dat externe factoren onvoorspelbaar kunnen zijn. Dat het lastig voorspellen is wanneer een volgende epidemie de economie platlegt of de behoefte aan jouw dienst afneemt omdat de vraag verandert.

Zet die stip op de horizon: het succes van doelen stellen

Als ambitieuze ondernemer sta je voor de uitdaging om je bedrijf naar het volgende level te leiden. Maar zonder een duidelijke richting en doelen om naar toe te werken, loop je het risico om stuurloos rond te dwalen in een zee van mogelijkheden. Het stellen van doelen is daarom van vitaal belang voor het succes en de groei van je bedrijf. In deze blog bespreken we het belang van het zetten van een stip op de horizon van jouw ambitie en hoe dit jou kan helpen om je doelen te bereiken.

behoud de regie op marketing

regie behouden op marketing frisse blik

De afgelopen jaren werd er steeds meer uitbesteed op het gebied van marketing. Bedrijven lieten de regie liever over aan de professionals dan dat ze dit zelf oppakten. Toch zien we hier weer een kentering in komen. Grotere bedrijven die de laatste jaren sterk presteerden, voeren vaker zelf regie op de ontwikkeling en implementatie van marketingstrategie. En nog steeds besteden 7 op de 10 bedrijven de regie op marketing en merk grotendeels of helemaal uit, zo bleek laatst uit de Nationale Marketing Benchmark.

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.