inspiratie voor marketing, communicatie, strategie en positionering

De verborgen kosten van marketingchaos: ontdek wat ondernemen met een marketingplan oplevert.


Als strategisch marketingadviseur met een frisse blik op bedrijfsvoering en groei, kom ik vaak bedrijven tegen die worstelen met hun marktpositie en zichtbaarheid. Een veelvoorkomend struikelblok is het ontbreken van een doordachte marketingstrategie. Voor ondernemers in het MKB die willen groeien, is het van grote waarde om te realiseren hoeveel geld er potentieel verspild wordt zonder een solide marketingplan. Ik sta in deze blog graag stil bij enkele cruciale vragen die je je hierbij als ondernemer kunt stellen.

DE IDEALE KLANT ZORGT VOOR DE PERFECTE MATCH

LinkedIn posts 1

Bereik jij wel de juiste doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat je echt op jouw ideale klant aansluit met jouw aanbod?

Ik spreek veel ondernemers die het toch nog lastig vinden om de juiste klant voor hun dienst te definiëren, waardoor het aanbod niet scherp geformuleerd kan worden. Het gevolg? Dat je een mismatch krijgt tussen de klant en het aanbod. Durf te kiezen! Dat levert je ongelooflijk veel voordelen op.

"Het mooie van afstand nemen is dat het je dichterbij inzicht brengt"

LinkedIn posts 1

Hoe vlieg jij een vraagstuk aan binnen jouw onderneming?

Ik geef je graag vijf invalshoeken mee waar vanuit je een ondernemersvraagstuk kunt aanvliegen, specifiek gericht op positionering of marketing. Van daaruit kun jij jouw vraagstuk nog scherper in kaart brengen.

Frisse blik in Ondernemersmagazine: de kracht van een nieuw perspectief

Isla Frisse Blik 5

 

 

Soms heb je gewoon een frisse blik nodig’. Dat blijkt uit de reacties die ik van ondernemers ontvang als ze me bellen met een vraagstuk op het gebied van marketing of positionering. Zelf zit je als ondernemer al snel in je eigen spoor en blijkt het vaak lastig de ‘kaders’ van het bedrijf los te laten.

frisse blik in radionprogramma business open 3.0: over uitblinken in marketing en sales

Isla Sint-Bouwman is voor New Business Radio geinterviewd door Roelof Meijer in Business Open 3.0. Tijdens dit interview gaat zij dieper in op waarom een frisse blik cruciaal is voor een herpositionering bij bedrijven. 

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.