Up to date blijven van de laatste blogs? Aanmelden
Frisse Blik blog: zet die stip op de horizon
Zet die stip op de horizon: het succes van doelen stellen
Als ambitieuze ondernemer sta je voor de uitdaging om je bedrijf naar het volgende level te leiden. Maar zonder een duidelijke richting en doelen om naar toe te werken, loop je het risico om stuurloos rond te dwalen in een zee van mogelijkheden. Het stellen van doelen is daarom van vitaal belang voor het succes en de groei van je bedrijf. In deze blog bespreken we het belang van het zetten van een stip op de horizon van jouw ambitie en hoe dit jou kan helpen om je doelen te bereiken.

Frisse Blik inspiratie: regie op marketing
behoud de regie op marketing
De afgelopen jaren werd er steeds meer uitbesteed op het gebied van marketing. Bedrijven lieten de regie liever over aan de professionals dan dat ze dit zelf oppakten. Toch zien we hier weer een kentering in komen. Grotere bedrijven die de laatste jaren sterk presteerden, voeren vaker zelf regie op de ontwikkeling en implementatie van marketingstrategie. En nog steeds besteden 7 op de 10 bedrijven de regie op marketing en merk grotendeels of helemaal uit, zo bleek laatst uit de Nationale Marketing Benchmark.

Frisse Blik inspiratie: integrale marketingstrategie
INTEGRALE MARKETINGSTRATEGIE: DOOR DE BOMEN HET BOS ZIEN
Heb jij de fundering van jullie bedrijf al scherp staan? Dan zijn elementen als missie, visie, kernwaarden uitgewerkt en hebben jullie helder wie de doelgroep is en wat jullie onderscheidend vermogen is. En dan...
Frisse blik blog: authenticiteit
AUTHENTICITEIT de kracht van jezelf zijn als organisatie
In de wereld van strategische marketing draait alles om authenticiteit. Het is het toverwoord dat niet alleen van belang is in externe communicatie, maar ook intern, met name als we het hebben over bedrijfscultuur en welzijn. Authenticiteit is de sleutel tot succes, en dit geldt niet alleen voor individuen maar ook voor organisaties. In deze blog duik ik dieper in het belang van authenticiteit voor groeiende organisaties en hoe het de basis vormt voor effectieve communicatie, zowel intern als extern.
Frisse Blik in ondernemersmagazine Regiolokaal Zwolle
PORTRET REGIOLOKAAL : Isla Sint-Bouwman slaat brug tussen ondernemer en marketing
Je wilt als bedrijf een betere koers varen, nieuwe kansen pakken, lucratievere markten aanboren en verder groeien. Maar hoe? ‘Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg’, weet Isla Sint-Bouwman van Frisse Blik marketingadvies. Wil je wél veranderen, kansen pakken, én heb je een onderneming tot honderd werknemers, dan helpt ze je graag. ‘Ik help bedrijven met het scherper krijgen van hun visie, zodat ze vanuit die fundering heldere marketing kunnen bedrijven.’